Termeni și condiții

Mai jos veți găsi termenii și condițiile noastre, un text lung, cu o mulțime de termeni legali. În calitate de consumator, aveți multe drepturi (și, de asemenea, unele obligații) pe care trebuie să le enumerăm. Așadar, din păcate, nu am reușit să simplificăm textul. Termenii și condițiile noastre sunt în conformitate cu legislația europeană privind protecția consumatorilor și nu conțin clauze ascunse. Articolele 18 și 19 conțin prevederi specifice pentru Snowcountry. Cele mai importante prevederi ale acestui acord se regăsesc și pe pagina noastră de servicii pentru clienți.
----
Vă rugăm să rețineți că prezenta versiune este o traducere în scop informativ și nu are prioritate față de versiunea în limba olandeză.
---
Termeni și condiții generale – Snowcountry B.V.
Cuprins:
Articolul 1 – Definiții
Articolul 2 – Datele de identificare ale comerciantului
Articolul 3 – Domeniul de aplicare
Articolul 4 – Oferta
Articolul 5 – Contractul
Articolul 6 – Dreptul de retragere
Articolul 7 - Obligațiile cumpărătorului în caz de retragere
Articolul 8 – Cumpărătorii care își exercită dreptul de retragere și costurile implicate
Articolul 9 – Obligațiile comerciantului în caz de retragere
Articolul 10 – Excluderea dreptului de retragere
Articolul 11 – Prețul
Articolul 12 – Îndeplinirea contractului și garanția suplimentară
Articolul 13 – Livrare și implementare
Articolul 14 – Tranzacțiile cu durată prelungită: durată, încetare și prelungire
Articolul 15 – Plata
Articolul 16 – Procedura de reclamație
Articolul 17 – Litigii
Articolul 18 – Prevederi suplimentare sau diverse
Articolul 19 – Răspundere
Anexa I - Model de formular pentru exercitarea dreptului de retragere
Articolul 1 – Definiții
În prezenții termeni și condiții, se aplică următoarele definiții:
- Acord suplimentar: un acord prin care un consumator obține produse, conținut digital și/sau servicii printr-un contract la distanță, iar comerciantul sau o terță parte furnizează produsele, conținutul digital și/sau serviciile respective în conformitate cu un acord între acel terț și comerciant;
- Perioada de reflecție: perioada în care un consumator își poate exercita dreptul de retragere;
- Consumator: o persoană fizică care nu acționează în cadrul unei activități comerciale, profesionale sau de afaceri;
- Zi: zi calendaristică;
- Conținut digital: date care sunt produse și furnizate în formă digitală;
- Tranzacție cu durată prelungită: un contract la distanță care are ca obiect o serie de produse și/sau servicii, prin care obligația de furnizare și/sau de cumpărare se întinde pe o anumită perioadă;
- Suport durabil: orice mijloc – inclusiv e-mailurile – care permite consumatorului sau comerciantului să stocheze informațiile care îi sunt adresate personal, într-o modalitate care să faciliteze utilizarea sau consultarea lor ulterioară, într-o perioadă care este în concordanță cu obiectivul pentru care sunt destinate informațiile și care facilitează reproducerea nealterată a respectivelor informații stocate;
- Dreptul de retragere: opțiunea disponibilă unui consumator de a renunța la un contract la distanță în perioada de reflecție;
- Comerciant : Snowcountry BV persoana juridică care oferă consumatorilor produse, (acces la) conținut digital și/sau servicii de la distanță;
- Contract la distanță: un contract încheiat între comerciant și consumator în cadrul unui sistem organizat, care are ca scop vânzarea la distanță a unor produse, conținuturi digitale și/sau servicii, prin care se utilizează, în mod exclusiv sau parțial, una sau mai multe tehnici de comunicare la distanță, până la și inclusiv momentul încheierii contractului;
- Model de formular privind exercitarea dreptului de retragere: formularul-model european privind exercitarea dreptului de retragere, inclus în Anexa I al prezenților termeni și condiții. Comerciantul nu este obligat să furnizeze Anexa I dacă respectivul consumator nu are dreptul de a se retrage în ceea ce privește comanda sa;
- Tehnica de comunicare la distanță: mijloace care pot fi utilizate în scopul comunicării cu privire la oferta făcuta de comerciant și la încheierea unui contract, fără a necesita prezența consumatorului și al comerciantului în același loc, în același timp.
Articolul 2 – Datele de identificare ale comerciantului
Snowcountry B.V. își desfășoară activitatea sub denumirile Snowcountry, snowcountry.nl, snowcountry.eu, snowcountry.de, snowcountry.fr, snowcountry.dk, snowcountry.it, snowcountry.se, snowcountry.fi, snowcountry.es, snowcountry.pl, snowcountry.ro, snowcountry.cz, trailcountry.nl, wandelschoenen-store.nl, snowboot-shop.nl, snowboot-shop.co.uk;
Adresa:
Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ Amersfoort
Netherlands (Țările de Jos)
Număr de telefon: +31 85 7500162. Program cu publicul de luni până vineri, între orele 09:00 și 22:00 CE(S)T
Adresa de e-mail: [email protected]
Număr de Înregistrare la Camera de Comerț: 69102570
Număr de identificare în scopuri de TVA: NL857735019B01
Articolul 3 – Domeniul de aplicare
- Acești termeni și condiții generale se aplică oricărei oferte făcute de comerciant și oricărui contract la distanță care a fost încheiat între comerciant și un consumator.
- Înainte de încheierea unui contract la distanță, textul acestor termeni și condiții generale va fi pus la dispoziția consumatorului. În cazul în care acest lucru nu este posibil în mod rezonabil, comerciantul va indica, înainte de încheierea contractului la distanță, modalitatea în care termenii și condițiile generale vor fi disponibili pentru inspecție la sediul comerciantului și că aceștia vor fi trimiși gratuit consumatorului, în cel mai scurt timp posibil, la cererea consumatorului.
- În cazul în care contractul la distanta este încheiat prin mijloace electronice, atunci, contrar paragrafului anterior și înainte de încheierea contractului la distanță, consumatorului i se va pune la dispoziție textul acestor termeni și condiții generale pe cale electronică, în așa fel încât consumatorul să le poată cu ușurință stoca pe un suport de date durabil. Dacă acest lucru nu este posibil în mod rezonabil, atunci, înainte de încheierea contractului la distanță, comerciantul va indica unde pot fi inspectați pe cale electronică termenii și condițiile generale și că, la cererea consumatorului, aceștia vor fi trimiși consumatorului gratuit, fie electronic, fie în alt mod.
- În cazul produselor sau serviciilor care fac obiectul unor termeni și condiții specifice, suplimentare față de prezenții termeni și condiții generale, al doilea și al treilea paragraf se aplică prin analogie, iar consumatorul poate oricând invoca cea mai favorabilă condiție aplicabilă în caz de incompatibilitate cu termenii si condițiile generale.
- În cazul în care consumatorul include prevederi sau condiții în comanda, confirmarea sau comunicarea sa care diferă față de sau nu sunt incluse în Termenii și condițiile generale, acestea au caracter obligatoriu pentru comerciant numai în cazul în care comerciantul și-a exprimat acceptul în mod explicit, în scris, de către comerciant.în privința acestora.
Articolul 4 – Oferta
- Dacă o ofertă este supusă unei perioade limitate de valabilitate sau este făcută sub rezerva unor condiții, aceste aspecte vor fi menționate în mod explicit în ofertă.
- Oferta va conține o descriere completă și exactă a produselor, a conținutului digital și/sau a serviciilor oferite. Descrierea va fi suficient de detaliată pentru a permite consumatorului o evaluare adecvată a ofertei. În cazul în care comerciantul folosește ilustrații, acestea vor fi o reprezentare fidelă a produselor și/sau a serviciilor oferite. Din motive legate de reproducerea digitală a fotografiilor și a filmelor de pe website, de realizare a broșurilor și de setările de culoare ale ecranului consumatorului, acuratețea culorilor în fotografiile afișate în magazinul online nu poate fi garantată 100%.
- Comerciantul nu este răspunzător în privința erorilor sau greșelilor evidente din conținutul ofertei.
- Orice ofertă va conține informații care arată clar consumatorului ce drepturi și obligații sunt legate de acceptarea ofertei.
Articolul 5 – Contractul
- Contractul va fi încheiat, sub rezerva prevederilor stipulate la Articolul 4, în momentul în care consumatorul acceptă oferta și au fost îndeplinite condițiile astfel stipulate.
- În cazul în care consumatorul a acceptat oferta pe cale electronică, comerciantul va confirma imediat primirea acceptării ofertei pe cale electronică. Consumatorul poate anula contractul până la momentul când acceptul său a fost confirmat de comerciant.
- În cazul în care contractul este încheiat pe cale electronică, comerciantul va lua măsuri tehnice și organizatorice adecvate pentru a securiza transferul electronic de date și va asigura un mediu online sigur. În cazul în care consumatorul are posibilitatea de a efectua plata pe cale electronică, comerciantul va lua măsurile de securitate adecvate.
- Comerciantul are dreptul să obțină informații – în baza cadrelor statutare – privind capacitatea consumatorului de a-și îndeplini obligațiile de plată, precum și privind fapte și factori care sunt relevanți pentru încheierea responsabilă a contractului la distanță. Dacă o astfel de cercetare dezvăluie comerciantului motive întemeiate pentru a refuza încheierea contractului, atunci acesta are dreptul întemeiat să respingă comanda sau cererea sau să impună condiții speciale privind îndeplinirea acestuia.
- Comerciantul va transmite consumatorului, cel mai târziu la livrarea produsului, serviciului sau conținutului digital, următoarele informații, în scris, sau în așa fel încât consumatorul să le poată stoca pe un suport durabil accesibil:
a. adresa sediului comerciantului, la care consumatorul poate depune reclamații;
b. condițiile în care consumatorul își poate exercita dreptul de retragere și modalitatea de a face acest lucru, sau o declarație clară referitoare la decăderea din dreptul de retragere;
c. informații privind garanțiile și serviciul post-vânzare existent;
d. prețul, serviciul sau conținutul digital; costurile de livrare, dacă este cazul, și modalitatea de plată, de livrare sau de implementare a contractului la distanță;
e. condițiile privind rezilierea contractului, dacă durata contractului depășește un an sau dacă este nedeterminată;
f. în cazul în care consumatorul are drept de retragere, modelul de formular privind exercitarea dreptului de retragere. - În cazul unui contract cu durată prelungită, prevederea din paragraful anterior se aplică numai la prima livrare.
Articolul 6 – Dreptul de retragere
La livrarea produselor
- La achiziționarea produselor, consumatorul are dreptul de a anula contractul aferent, fără a fi nevoit să furnizeze vreo justificare, în termen de 15 zile. Comerciantul îi poate solicita consumatorului motivul anulării, dar consumatorul nu are obligația să comunice motivul (motivele).
- Perioada prevăzută la alin. 1 curge de la data la care consumatorul sau o parte terță desemnată de consumator, alta decât transportatorul, sau:
a. în cazul in care consumatorul a comandat mai multe produse: ziua în care consumatorul sau terță desemnată de consumator intră în posesia ultimului produs din comandă. Comerciantul poate refuza comenzile compuse din produse multiple cu date de livrare diferite, cu condiția să informeze consumatorul în mod clar în această privință înainte de procesul de comandă.
b. dacă livrarea unui produs implică mai multe livrări sau componente livrate separat: ziua în care consumatorul sau o parte terță desemnată de consumator a intrat în posesia ultimei livrări sau ultimului component;
c. în cazul contractelor aferente produselor cu livrare obișnuită pe o anumită perioadă: ziua în care consumatorul sau o parte terță desemnată de consumator a intrat în posesia ultimului produs din comandă.
La livrarea serviciilor și a conținutului digital care nu este furnizat pe un suport fizic:
- Consumatorul are dreptul, fără a fi obligat să furnizeze vreo justificare, să anuleze contractul privind furnizarea de conținut digital care nu este furnizat pe un suport fizic, într-o perioadă de cel puțin paisprezece zile. Comerciantul îi poate solicita consumatorului motivul anulării, dar consumatorul nu are obligația să comunice motivul (motivele).
- Perioada prevăzută la alin. 3 curge începând cu ziua următoare încheierii contractului.
Articolul 7 – Obligațiile consumatorului în perioada de reflecție
- În timpul perioadei de reflecție, consumatorul va manipula produsul și ambalajul acestuia cu grijă. Consumatorul va despacheta sau va utiliza produsul numai în măsura în care acest lucru este necesar pentru a evalua natura, caracteristicile și eficacitatea produsului. Consumatorul poate manipula și inspecta produsul numai în același mod în care acest lucru i-ar fi permis într-un magazin fizic.
- Consumatorul este răspunzător numai pentru devalorizarea produsului apărută din cauza manipulării produsului de către consumator altfel decât modalitățile permise la alin.
- Consumatorul nu este răspunzător pentru devalorizarea produsului în cazul în care comerciantul nu i-a furnizat toate informațiile obligatorii prevăzute de lege privind dreptul de retragere înainte de încheierea contractului.
Articolul 8 – Consumatorii care își exercită dreptul de retragere și costurile implicate
- Consumatorul care dorește să își exercite dreptul de retragere va informa comerciantul în această privință, înainte de expirarea perioadei de reflecție, prin intermediul modelului de formular privind exercitarea dreptului de retragere sau într-un alt mod neechivoc.
- Cât de repede posibil, dar nu mai târziu de 15 zile de la data informării, conform alin. 1, consumatorul va returna produsul sau îl va preda (unui reprezentant al) comerciantului. Acest lucru nu este necesar în cazul în care comerciantul s-a oferit să colecteze produsul în regim propriu. În cazul în care consumatorul trimite produsul înapoi înainte de expirarea perioadei de reflecție, se va considera că acesta a respectat termenul de returnare a bunurilor.
- Consumatorul va returna produsul împreună cu toate accesoriile relevante, în starea și în ambalajul original, în măsura în care acest lucru este rezonabil posibil, și în conformitate cu instrucțiunile rezonabile și clare furnizate de comerciant.
- Riscul și obligația de a dovedi exercitarea corectă și la timp a dreptului de retragere îi revin consumatorului.
- Consumatorul suportă costurile directe de returnare, cu excepția cazului în care reședința sa se află într-una dintre țările desemnate de comerciant ca fiind eligibile pentru returnări gratuite. În acest caz, consumatorul poate solicita o etichetă de returnare gratuită.
- În cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere, după ce a solicitat în mod explicit ca serviciul furnizat să fie implementat într-un volum limitat sau într-o cantitate dată, în perioada de retragere, consumatorul îi va datora comerciantului contravaloarea implementării îndeplinite de comerciant în momentul retragerii, calculată proporțional, având ca bază valoarea integrală a contractului.
- Consumatorul nu suportă niciun cost pentru furnizarea integrală sau parțială de conținut digital care nu este furnizat pe un suport fizic în următoarele cazuri:
a. înainte de livrare, consumatorul nu și-a exprimat acordul în mod explicit privind începerea îndeplinirii contractului înainte de sfârșitul perioadei de reflecție;
b. nu a recunoscut că și-a pierdut dreptul de retragere la acordarea permisiunii sale; sau
c. comerciantul a neglijat să confirme această declarație făcută de consumator. - În cazul în care consumatorul își exercită dreptul de retragere, toate acordurile suplimentare își pierd validitatea.
Articolul 9 – Obligațiile comerciantului în caz de retragere
- În cazul în care comerciantul pune la dispoziția consumatorului mijloace electronice pentru a-și declara retragerea, atunci, după primirea unei astfel de declarații, comerciantul trimite imediat confirmarea de primire.
- Pentru consumatorii cu reședința pe teritoriul UE, în Regatul Unit, în Norvegia sau în Elveția: comerciantul rambursează imediat consumatorului toate plățile, inclusiv costurile de livrare, percepute de către comerciant pentru produsul returnat, cel târziu în termen de 14 zile de la ziua în care consumatorul a raportat retragerea. Cu excepția cazurilor în care comerciantul s-a oferit să recupereze produsul în regim propriu, acesta poate amâna rambursarea până când intră în posesia produsului sau până când consumatorul dovedește că a returnat produsul, în funcție de care are loc mai devreme.
Taxele de import și/sau taxele de intermediere nu vor fi rambursate. - În cazul consumatorilor cu reședința în afara teritoriului UE, al Regatului Unit, al Norvegiei sau al Elveției: comerciantul rambursează consumatorului toate plățile, cu excepția costurilor de livrare percepute de către comerciant pentru produsul returnat, imediat, cel târziu în termen de 14 zile de la ziua în care consumatorul a raportat retragerea. Cu excepția cazurilor în care comerciantul s-a oferit să recupereze produsul în regim propriu, acesta poate amâna rambursarea până când intră în posesia produsului sau până când consumatorul dovedește că a returnat produsul, în funcție de care are loc mai devreme.
Taxele de import și/sau taxele de intermediere nu vor fi rambursate. - Pentru orice rambursare, comerciantul va folosi metoda de plată utilizată inițial de către consumator, cu excepția cazului în care consumatorul este de acord cu o altă metodă. Rambursarea este gratuită pentru consumator.
- În cazul în care consumatorul a ales o metodă de livrare mai costisitoare decât cea mai ieftină livrare standard, comerciantul nu este obligat să ramburseze costurile suplimentare aferente metodei mai scumpe.
Articolul 10 – Excluderea dreptului de retragere
Comerciantul poate exclude dreptul de retragere în cazul următoarelor produse și servicii:
- Produsele sau serviciile ale căror preț este supus fluctuațiilor de pe piața financiară asupra cărora comerciantul nu are nicio influență și care pot apărea în perioada de reflecție;
- Contracte încheiate în cadrul unei licitații publice. O licitație publică este definită ca o metodă de vânzare prin care un comerciant oferă produse, conținut digital și/sau servicii în cadrul unei licitații, sub îndrumările unui adjudecător și prin care cumpărătorul câștigător este obligat să achiziționeze produsele, conținutul digital și/sau serviciile;
- Contracte de furnizare de servicii, după finalizarea completă a serviciului, dar numai în următoarele cazuri:
a. implementarea a început cu acordul prealabil explicit al consumatorului; şi
b. consumatorul a declarat că și-a pierdut dreptul de retragere de îndată ce comerciantul și-a îndeplinit toate obligațiile contractuale; - Pachete de servicii pentru călătorii, vacanțe și circuite menționate la articolul 7:500 BW și contractele de transport de pasageri;
- Contracte de servicii care asigură accesul la cazare, în cazul în care contractul prevede deja o anumită dată sau perioadă de implementare în alt scop decât cel al cazării, al transportului de mărfuri, ale serviciilor de închiriere auto și al alimentației;
- Contracte referitoare la activități de agrement, în cazul în care contractul prevede deja o anumită dată sau perioadă de implementare;
- Produse fabricate conform specificațiilor consumatorului, care nu sunt prefabricate și care sunt fabricate pe baza unei alegeri sau decizii individuale a consumatorului sau care sunt în mod clar destinate unei anumite persoane. Acestea includ schiuri cu legături montate conform specificațiilor de mărime ale consumatorului, piei de alpinism fabricate la comandă, conform instrucțiunilor consumatorului, și schiuri cu inserții prevăzute cu orificii la cererea consumatorului;
- Produse supuse degradării rapide sau cu termen de valabilitate limitat;
- Produsele sigilate care, din motive ce țin de protecția sănătății sau a igienei, nu pot fi returnate și al căror sigiliu a fost desfăcut după livrare;
- Produse care, prin natura lor, au fost amestecate iremediabil cu alte produse;
- Băuturi alcoolice al căror preț a fost convenit la încheierea contractului, dar a căror livrare nu poate avea loc decât după 30 de zile și a căror valoare actuală depinde de fluctuațiile pieței asupra cărora comerciantul nu are nicio influență;
- Înregistrări audio/video și aparate informatice sigilate ale căror sigiliu a fost desfăcut după livrare;
- Ziare sau reviste, cu excepția abonamentelor;
- Livrarea de conținut digital altfel decât pe suport fizic, dar numai în următoarele cazuri:
a. livrarea a început cu acordul prealabil explicit al consumatorului și
b. consumatorul a declarat că acest lucru implică decăderea din dreptul de retragere.
Articolul 11 – Prețul
- Pe perioada de valabilitate indicată în ofertă, prețurile produselor și/sau serviciilor oferite nu vor fi majorate, cu excepția modificărilor de preț din motivul modificării cotelor de TVA.
- Contrar prevederilor din paragraful anterior, comerciantul poate oferi produse sau servicii la prețuri variabile, în cazurile în care aceste prețuri sunt supuse fluctuațiilor pieței financiare asupra cărora comerciantul nu are nicio influență. Oferta trebuie sa precizeze această legătură cu fluctuațiile și faptul că toate prețurile menționate sunt prețuri recomandate.
- Majorările de preț în termen de 3 luni de la încheierea contractului sunt permise numai dacă majorările sunt rezultatul unor reglementări sau prevederi legale.
- Majorările de preț la mai mult de 3 luni de la încheierea contractului sunt permise numai în cazul în care comerciantul a stipulat astfel și:
a. sunt rezultatul unor reglementări sau prevederi legale; sau
b. consumatorul are dreptul să rezilieze contractul în ziua în care majorarea de preț intră în vigoare. - Pentru consumatorii cu reședința pe teritoriul UE: prețurile menționate în ofertele de produse sau de servicii includ TVA-ul.
- Pentru consumatorii cu reședința în afara teritoriului UE: prețurile menționate în ofertele de produse sau servicii nu includ TVA-ul. TVA-ul și taxe vamale pot fi percepute la livrare de către curierul coletului.
Articolul 12 – Îndeplinirea contractului și garanția suplimentară
- Comerciantul garantează că produsele și/sau serviciile îndeplinesc prevederile cuprinse în contract, specificațiile menționate în ofertă, cerințele rezonabile de fiabilitate și/sau de funcționalitate și prevederile statutare și/sau reglementările guvernamentale în vigoare la data încheierii contractului. În cazul în care s-a convenit astfel, comerciantul garantează, de asemenea, că produsul este potrivit pentru utilizarea în alt scop decât cel normal.
- Un acord de garanție suplimentară oferit de comerciant, de producător sau de importator nu poate afecta niciodată drepturile legale și pretențiile pe care un consumator le poate exercita împotriva comerciantului în temeiul contractului în cazul în care comerciantul nu și-a îndeplinit obligațiile contractuale.
- O garanție suplimentară este definită ca orice angajament luat de comerciant, de furnizorul, importatorul sau producătorul comerciantului care acordă consumatorului drepturi sau pretenții, în plus față de cele prevăzute de lege, în cazul în care acesta nu își îndeplinește obligațiile contractuale.
- În cazul în care comerciantul consideră că reclamația este întemeiată, produsele în cauză vor fi reparate, înlocuite sau rambursate, în urma consultării cu consumatorul. Valoarea maximă a rambursării este egală cu prețul plătit de consumator pentru produs.
- Garanția nu poate fi solicitată în următoarele cazuri:
• dacă defectul sau uzura este aparent rezultatul unei întrețineri necorespunzătoare sau dacă uzura poate fi considerată normală;
• dacă modificările produsului au fost întreprinse de o parte terță;
• dacă modificările sau reparațiile au fost efectuate pe produs fără aprobarea comerciantului;
• în cazul defectelor cauzate de utilizarea produsului în alt scop decât utilizarea prevăzută sau nejudicioasă (cum ar fi nerespectarea instrucțiunilor de utilizare, de curățare, erori de exploatare etc.);
• daune cauzate în mod intenționat sau provocate de neglijență gravă sau cauzate de calamități externe (cum ar fi lovitura de trăsnet, pană de curent, daune cauzate de inundații, dezastre naturale etc);
• în cazul în care consumatorul nu oferă comerciantului un loc, o oportunitate sau timp suficient pentru investigarea și repararea defecțiunii;
• în cazul în care consumatorul nu își îndeplinește obligațiile.
Articolul 13 – Livrare și implementare
- Comerciantul va acționa acordând cea mai mare grijă posibilă la primirea și implementarea comenzilor pentru produse și la evaluarea cererilor de prestare a serviciilor.
- Toate termenele de livrare specificate sau declarate au doar caracter informativ; din acestea nu decurge niciun drept sau răspundere.
- Locul de livrare se consideră a fi adresa pe care consumatorul o face cunoscută companiei.
- Ținând cont de prevederile cuprinse în Articolul 4 din prezenții Termeni și condiții generale, compania va expedia comenzile acceptate în cel mai scur timp posibil, cel târziu în termen de 30 de zile, cu excepția cazului în care s-a convenit o perioadă diferită de livrare. În cazul în care livrarea suferă o întârziere sau dacă livrarea nu poate fi efectuată sau dacă livrarea poate fi efectuată doar parțial, consumatorul va fi informat privind acest aspect în cel mult 30 de zile de la plasarea comenzii. În acest caz, consumatorul are dreptul de a anula contractul în mod gratuit.
- În urma anulării în temeiul prevederii din paragraful anterior, comerciantul restituie imediat consumatorului suma deja achitată.
- Responsabilitatea privind deteriorarea și/sau pierderea produselor îi revine comerciantului până la momentul livrării către consumator sau către un reprezentant desemnat anterior de consumator și în privința căruia consumatorul a informat comerciantul, cu excepția cazului în care s-a convenit altfel în mod explicit.
- În cazul în care produsele aferente unei comenzi sunt livrate în stare deteriorată, consumatorul trebuie să informeze imediat comerciantul în acest sens. Consumatorul are responsabilitatea de a raporta întotdeauna prejudiciul într-un interval de timp rezonabil, după ce intră în posesia produselor. In cazul în care consumatorul nu raportează prejudiciul în termen de cel mult 14 zile, nu mai poate fi depusa nicio reclamație și nici comerciantul, nici transportatorul nu pot fi trași la răspundere. În toate cazurile raportate, comerciantul va iniția o investigație cu participarea transportatorului, care, în multe cazuri, are nevoie de 2 până la 5 săptămâni pentru a finaliza o astfel de investigație.
Articolul 14 – Tranzacțiile cu durată prelungită: durată, încetare și prelungire
Încetarea
- Consumatorul are dreptul de a rezilia în orice moment un contract pe durată nedeterminată care a fost încheiat pentru furnizarea regulată de produse sau de servicii, sub rezerva condițiilor de reziliere convenite și a unei perioade de preaviz care nu depășește o luna.
- Consumatorul are dreptul de a rezilia în orice moment un contract pe durată determinată care a fost încheiat pentru furnizarea regulată de produse sau servicii, la sfârșitul perioadei determinate, sub rezerva condițiilor de reziliere convenite și a unei perioade de preaviz care nu depășește o luna.
- În ceea ce privește contractele descrise în primele două paragrafe, consumatorul poate:
- să le rezilieze contractul în orice moment, fără a fi limitat la rezilierea la un anumit moment sau într-o anumită perioadă;
- să rezilieze contractul în același mod în care a fost încheiat;
- să rezilieze contractul întotdeauna cu aceeași perioadă de preaviz ca și cea prevăzută pentru comerciant.
Prelungire
- Un contract pe durată determinată care a fost încheiat pentru furnizarea regulată de produse sau servicii nu poate fi prelungit sau reînnoit automat pentru o perioadă determinată de timp.
- Spre deosebire de cele menționate la alineatul precedent, un contract pe durată determinată care a fost încheiat pentru furnizarea regulată a unor publicații zilnice sau săptămânale sau a unor reviste poate fi prelungit automat pe o perioadă determinată care nu depășește trei luni dacă consumatorul are libertatea de a rezilia acest contract prelungit spre finalul prelungirii, cu o perioadă de preaviz care nu depășește o lună.
- Un contract pe durată determinată care a fost încheiat pentru furnizarea regulată de produse sau servicii poate fi prelungit automat pe o perioadă nedeterminată numai dacă consumatorul are în orice moment dreptul de a rezilia, cu o perioadă de preaviz care să nu depășească o lună și, în cazul unui contract de furnizare a unor publicații zilnice sau săptămânale sau a unor reviste în mod regulat, dar mai puțin de o dată pe lună, cu o perioadă care nu depășește trei luni.
- Un contract pe durată determinată pentru furnizarea regulată, prin introducere, a unor publicații zilnice sau săptămânale și a unor reviste (abonamente de probă sau abonamente introductive) nu se va prelungi automat și va înceta automat la sfârșitul perioadei de probă sau al perioadei introductive.
Durata
- Dacă durata determinată a unui contract depășește un an, atunci, după un an, consumatorul are în orice moment dreptul de a rezilia contractul, cu o perioadă de preaviz care nu depășește o lună, cu excepția cazului în care caracterul rezonabil și corectitudinea dictează că rezilierea prematură a contractului ar fi inacceptabilă.
Articolul 15 – Plata
- În cazul în care nu este prevăzută o altă dată în contract sau în condițiile suplimentare, sumele plătibile de către consumator trebuie plătite în termen de 14 zile de la începerea perioadei de retragere sau, în absența unei perioade de retragere, în termen de 14 zile de la încheierea contractului. În cazul unui contract de prestare a unui serviciu, această perioadă de 14 zile curge începând cu ziua următoare zilei la care consumatorul a primit confirmarea contractului.
- În cazul vânzării produselor către consumatori, termenii și condițiile generale nu pot prevedea niciodată o plată în avans mai mare de 50%. În cazul în care este stipulată plata în avans, consumatorul nu poate invoca niciun drept în legătură cu implementarea comenzii sau a serviciului(serviciilor) în cauză înainte de efectuarea plății anticipate stipulate.
- Consumatorul are datoria să raporteze imediat comerciantului orice inexactitate în datele de plată furnizate sau declarate.
- În cazul în care consumatorul nu își îndeplinește obligația(obligațiile) de plată în timp util, după ce comerciantul a informat consumatorul cu privire la întârzierea plății, consumatorul are la dispoziție 14 zile pentru a-și îndeplini obligația de plată; dacă plata nu se efectuează în acest termen de 14 zile, se va percepe o dobândă legală peste suma datorată, iar comerciantul are dreptul de a percepe costuri extrajudiciare rezonabile de colectare pe care le-a suportat. Aceste costuri de colectare se ridică la cel mult: 15% din sumele neachitate până la valoarea de 2.500 EUR; 10% pentru următorii 2.500 EUR și 5% pentru următorii 5.000 EUR, cu o valoare minimă de 40 EUR. Comerciantul poate face derogări de la aceste sume si procente în favoarea consumatorului.
- În colaborare cu Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Suedia, comerciantul oferă ca metodă de plată plata prin factură. Termenul de plată este de 14 zile de la expedierea bunurilor sau a biletelor/data de disponibilitate a serviciului. Plata trebuie efectuată către Klarna. Vă rugăm să rețineți că Factura este disponibilă numai pentru consumatori și că utilizarea necesită verificarea eligibilității. Găsiți textul integral al documentului de Termenii și condiții aici. Magazinul online percepe o taxă de 0 EUR pentru achizițiile pe factură. Klarna analizează și evaluează datele furnizate de consumator și, în caz de interes legitim, realizează un schimb de date cu alte companii și birouri de credit. Datele cu caracter personal vor fi prelucrate în conformitate cu legislația în vigoare privind protecția datelor, așa cum este descris în Declarația de confidențialitate a companiei Klarna.
Articolul 16 – Procedura de reclamație
- Comerciantul prevede o procedură de reclamații căreia i s-a acordat suficientă publicitate și va trata orice reclamație în conformitate cu această procedură de reclamații.
- Consumatorul care a descoperit neajunsuri în punerea în aplicare a unui contract trebuie să înainteze, fără întârziere, către comerciant, o reclamație cuprinzătoare, care să conțină descrieri clare.
- Comerciantul va răspunde la reclamația primită în termen de 14 zile, calculat de la data primirii reclamației. Dacă se anticipează că o reclamație va necesita un timp mai lung de procesare, comerciantul va răspunde în termen de 14 zile, confirmând primirea și indicând termenul la care consumatorul se poate aștepta la un răspuns mai elaborat.
- Consumatorul ar trebui să acorde comerciantului un termen de cel puțin 4 săptămâni pentru a soluționa reclamația în consultare comună. După această perioadă de timp, reclamația devine un litigiu care face obiectul procedurii de soluționare a litigiilor.
- Consumatorii domiciliați în Uniunea Europeană, în Liechtenstein, în Norvegia sau în Islanda pot transmite astfel de litigii organismului de soluționare a litigiilor online (SOL) al UE, https://ec.europa.eu/consumers/odr/
- Comerciantul poate participa în mod voluntar la soluționarea litigiilor prin intermediul unui organism de arbitraj, cum ar fi SOL, dar nu este obligat să facă acest lucru.
Articolul 17 - Litigii
- Contractele încheiate între comerciant și consumator și care sunt supuse prezenților termeni și condiții generale sunt supuse numai legislației olandeze.
- În măsura în care normele de drept imperative nu prevăd altfel, toate litigiile care pot apărea ca urmare a Acordului vor fi înaintate instanței olandeze competente din districtul în care se află sediul comerciantului.
- Dacă o prevedere cuprinsă în acești Termeni și condiții generale se dovedește a fi nulă și neavenită, acest aspect nu va afecta valabilitatea întregului conținut al Termenilor și condițiilor generale. În acest caz, părțile vor adopta una sau mai multe dispoziții noi care să o înlocuiască și care vor reda intenția dispoziției inițiale, în cea mai mare măsură posibilă din punct de vedere legal.
Articolul 18 – Prevederi suplimentare sau diverse
- În cazul in care consumatorul are schiuri și legături montate de către comerciant, acestea vor fi montate pe talpa clăparilor. Comerciantul asamblează doar pe baza informațiilor furnizate de consumator. Legăturile de schi nu sunt ajustate la nevoile individuale și la clăparii de schi ai consumatorului, deoarece comerciantul nu deține clăparii de schi specifice pentru a permite reglarea fină. Prin urmare, schiurile nu sunt gata de utilizare. Comerciantul nu își asumă responsabilitatea privind reglarea corectă a legăturilor.
- Legăturile de schi nu sunt adaptate nevoilor personale și la clăparii de schi. Prin urmare, legăturile de schi nu sunt gata de utilizare. Schiurile prevăzute cu legături de schi nu sunt gata de utilizare până când nu a fost efectuată reglarea oficială la clăparii de schi care urmează să fie folosite.
- Comerciantul depune toate eforturile pentru a furniza informațiile necesare pentru importarea articolelor de către consumator. Cu toate acestea, nu își asumă responsabilitatea pentru importul corect de către consumator și pentru orice costuri asociate.
- În cazul în care produsele sunt livrate de către comerciant fără TVA în țări din afara Uniunii Europene, acesta nu este responsabil pentru nicio taxă de import, taxă vamală și de procesare în țara de primire.
Articolul 19 – Răspundere
- Comerciantul poate fi răspunzător numai pentru daunele directe care îi pot fi imputate. Termenul „daune directe” va fi interpretat astfel:
a.costuri rezonabile pentru a determina cauza și amploarea daunei
b. costuri rezonabile necesare pentru a restabili performanța defectuoasă a comerciantului într-un timp rezonabil și în țara de livrare.
c. costuri rezonabile suportate pentru a preveni sau a limita daunele, în măsura în care consumatorul demonstrează că aceste costuri au condus la limitarea daunelor directe, astfel cum se face referire în prezenții Termeni și condiții generale. - Comerciantul nu este niciodată răspunzător pentru alte daune decât cele menționate mai sus, cum ar fi daunele indirecte, inclusiv daunele indirecte, cum ar fi costurile de închiriere pentru produse de înlocuire, costurile de călătorie, costurile unei vacanțe, pierderea de venituri sau de profit.
- Răspunderea comerciantului nu poate depăși niciodată valoarea comenzii inițiale care face obiectul reclamației.
Anexa I - Model de formular privind exercitarea dreptului de retragere
Model de formular privind exercitarea dreptului de retragere
(acest formular trebuie completat și returnat doar dacă doriți să vă retrageți din contract)
- Către:
Snowcountry
Astronaut 10
3824 MJ Amersfoort
Netherlands (Țările de Jos)
[email protected]
- Prin prezenta vă informez că, în ceea ce privește contractul încheiat între noi, având ca obiect
Vânzarea următoarelor produse: [descrierea produsului}*
Livrarea următorului conținut digital: [descrierea conținutului digital]*
Furnizarea următorului serviciu: [descrierea serviciului]*
doresc/dorim* să îmi/ne exercit(ăm) dreptul de retragere.
- Data comenzii*/primirii* [data comenzii serviciilor sau primirii bunurilor]
- [Numele consumatorului(i)]
- [Adresa consumatorului(consumatorilor)]
- [Semnătura consumatorului(consumatorilor)] (doar dacă acest formular este depus pe suport de hârtie)
- [Data]
*Ștergeți sau furnizați informații suplimentare, după caz.