Oakley

Un om de știință excentric pe nume Jim Jannard a început să pună la îndoială limitele standardelor din industrie. "Nimeni nu-mi credea ideile," a spus Jim. "Nimeni nu m-ar fi ascultat." În 1975, a pornit pe cont propriu. Jim a început Oakley cu $300 și cu ideea simplă de a crea produse care funcționează mai bine și arată mai bine decât orice altceva disponibil. În laboratorul său din garaj, Jim a dezvoltat un nou tip de mânere pentru motocicletă cu un profil unic și o formă care se potrivea mâinii închise a pilotului. "Tot ce există în lume poate și va fi făcut mai bine," le-a spus Jim scepticilor, "Singurele întrebări sunt: 'când și de către cine?'" Marile nume din circuit au observat noul design și materialul său care, efectiv, îmbunătățea aderența odată cu transpirația. Pentru Jim, asta a însemnat provocarea limitelor gândirii convenționale. Compania lui modestă abia se descurca, însă următoarea sa invenție avea să devină o prezență constantă în cursele MX timp de 17 ani. Jim a creat O Frame goggle cu o lentilă curbată în arcul perfect al unui cilindru. Profesioniști ca Mark Barnett, Marty Smith, Johnny O'Mara și Jeff Ward au lăudat claritatea și câmpul vizual periferic larg. Jim s-a întors în laborator și a început să reinventeze ochelarii de soare pentru sport. Puțini au crezut că se poate realiza cu succes, iar majoritatea credeau că marile companii din industrie nu pot fi concurate. Jim a folosit inovații din invențiile anterioare pentru a crea "Eyeshades", un design care a declanșat evoluția ochelarilor de la un accesoriu generic la un echipament vital. Primul competitor de clasă mondială care s-a apropiat de companie a fost Greg LeMond, care a devenit câștigător de trei ori al Tour de France. Decenii de inovații au adus noi tehnologii de produs, combinații de știință și artă care au primit peste 600 de brevete la nivel mondial. Astăzi, Oakley a devenit un etalon al excelenței și soluția la provocările celor care nu pot face compromisuri în privința performanței.